Huttenkamp

Sinds 2008 wordt er elke zomervakantie een huttenkamp georganiseerd voor de kinderen uit de wijk. De thema’s variëren van ridders & kastelen, duizend en een nacht, koningshuis en ons dorp. De opzet van het huttenkamp is dat de ouders meehelpen, het aantal dagdelen is afhankelijk van hoeveel kinderen zij hebben die meedoen. Op deze manier heeft het huttenkamp kunnen groeien van zo’n 45 kinderen in 2008 tot nu ruim 100 kinderen, een groot succes!

De organisatie is in handen van 2 of 3 vrijwilligers. Dit kunnen zij uiteraard niet alleen. Zij worden ondersteund door verschillende commissies van ouders. Er is een commissie die ervoor zorgt dat er voldoende hout en bouwmateriaal beschikbaar is, een cateringcommissie die de heerlijkste hapjes en drankjes verzorgd rond het thema, een activiteitencommissie die creatief aan het werk gaat met de kinderen, spellen en knutselwerk bedenkt. Tot slot de commissie veiligheid en ehbo, ook zeer belangrijk wanneer er getimmerd wordt.

De kinderen bouwen van donderdag tot en met vrijdag in groepjes aan hun hutten. Daarnaast worden er talloze activiteiten georganiseerd. Dit wordt allemaal begeleid door de ouders, die hier net zoveel plezier aan beleven als de kinderen.
Op vrijdag eten de kinderen in het huttenkamp, een maaltijd in stijl van het thema. ’s Avonds is er een uitgebreid feestprogramma en dan komt het hoogtepunt: het slapen in de eigen hut!!

Het huttenkamp wordt de laatste week van de zomervakantie (van de Hovenschool) gehouden. Wanneer je graag mee wilt doen, houd dan in januari/februari de brievenbus in de gaten. Als je ouders lid zijn van de wijk- en speeltuinvereniging dan krijg je een e-mail met een link naar een online inschrijfformulier. Wees er snel bij want vol is vol!!

Link foto’s Huttenkamp 2021

Contactadres: huttenkamp@wsvdehoven.nl