Gezondheid

In ons wijkgebouw kun je ook terecht voor de volgende medische diensten of faciliteiten:

Bloed prikken

Elke vrijdagmorgen van 8:00 – 9:00 uur is de Trombosedienst Deventer aanwezig in ‘t Hovenhuus om bloed te prikken.

Sporten onder begeleiding

Op maandag en vrijdag kunnen mensen met overgewicht onder begeleiding van een deskundige sporten in ‘t Hovenhuus.

Bedrijfsarts

De bedrijfsarts kan op afspraak in ‘t Hovenhuus terecht, op verschillende dagen van de week.

AED op de Worp

Bij de ingang van ons wijkgebouw vind je een Automatische Externe Defibrillator (AED).

Om te zorgen voor genoeg mensen, die een AED kunnen gebruiken zijn er twee cursusavonden georganiseerd. Deze vrijwilligers gaan elk jaar op herhalingscursus. Dit initiatief is verzorgd door vier betrokken partijen, de Wijk- en speeltuinvereniging de Hoven, de mondhygiënisten, de Spar en fysiotherapiepraktijk Wieffer en Koekoek.